Czarodzieje to strona PBF ( Play by forum ). Jeśli jesteś fanem Harrego Pottera i całego czarodziejskiego świata znajdziesz tu coś dla siebie.
Zaklęcia Zwykłe
Abdere
Działanie: kamuflowanie tatuaży
Dostępność: wszyscy
Accio
Działanie: Sprawia, że pomyślany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej zaklęcie.
Dostępność: wszyscy
Addunt chartam
Działanie: Dodaje strony w zeszytach, dziennikach, książkach itp.
Dostępność: wszyscy
Aexteriorem
Działanie: Otacza dane miejsce magiczną barierą, która powstrzymuje działanie czynników atmosferycznych, np. zatrzymuje deszcz, wiatr itd.
Dostępność: studenci
Alohomora
Działanie: Otwiera zamki, które nie zostały zaczarowane zaklęciem antywłamaniowym.
Dostępność: wszyscy
Aperacjum
Działanie: Pokazuje niewidzialny tusz.
Dostępność: wszyscy
Aquamare
Działanie: Przywołuje wodę ze wskazanego zbiornika.
Dostępność: wszyscy
Aquamenti
Działanie: Wyczarowuje strumień wody z końca różdżki lub napełnia wodą wybrane naczynie.
Dostępność: wszyscy
Aqua passe
Działanie: Pozwala chodzić po wodzie.
Dostępność: do nauczenia w fabule od Paula Price'a
Aquo respiro
Działanie: Pozwala na oddychanie pod wodą. Działa jednak przez krótki czas, oraz nie można od razu rzucić do ponownie.
Dostępność: studenci
Augmentum oppilabit
Działanie: rośliny i kwiaty cięte nie schną, nie więdną, zawsze zostają w takim stanie jak świeżo po ścięciu
Dostępność: wszyscy
Avis
Działanie: Powoduje pojawienie się stada fruwających ptaków przypominających kanarki.
Dostępność: wszyscy
Baubillious
Działanie: Z końca różdżki wystrzeluje piorun, błyskawica.
Dostępność: wszyscy
Bullae
Działanie: Tworzy bańkę, która zatrzymuje ciepło wewnątrz.
Dostępność: wszyscy
Bąblogłowy
Działanie: Tworzy bańkę powietrza wokół głowy.
Dostępność: wszyscy
Blostma
Pomaga rosnąć kwiatom i innym roślinom, uzdrawia jeśli są chore.
Dostępność: wszyscy
Calefactio
Działanie: Grzeje wodę; im dłużej stosowane, tym ciecz staje się cieplejsza
Dostępność: studenci
Costurar
Działanie: Sprawia, że igła sama przeszywa materiał
Dostępność: wszyscy
Colloportus
Działanie: Zamyka zamki; przeciwzaklęcie to Alohomora.
Dostępność: wszyscy
Coloreata
Działanie: Tworzy strumień kolorowej farby.
Dostępność: wszyscy
Colovaria
Działanie: Farbuje włosy na wybrany kolor.
Dostępność: wszyscy
Cantata Somono
Działanie: Zaklęcie bezróżdżkowe, wymówione osobie do ucha, powoduje sen bez żadnych snów
Dostępność: dorośli
Cantabunt Mihi
Działanie: Powoduje granie instrumentu muzycznego.
Dostępność: studenci
Cantus Musica
Działanie: Sprawia, że w danym pomieszczeniu znikąd zaczyna grać muzyka. Warunkiem jest to, aby czarodziej pamiętał w głowie choć pobieżnie melodię.
Dostępność: wszyscy
Chłoszczyść
Działanie: Sprząta, układa, czyści.
Dostępność: wszyscy
Carpe Retractum
Działanie: Zaklęcie służące do przyciągania przedmiotów; może również posłużyć jako lina, kiedy rzucamy zaklęcie na przedmiot i ‘przyciągamy siebie’ do niego.
Dostępność: wszyscy
Cave Inimicum
Działanie: Wyczarowuje barierę, która alarmuje gdy w okolicy pojawia się obca osoba.
Dostępność: wszyscy
Zaklęcie Czterech Stron Świata
Działanie: Różdżka obraca się w kierunku północy.
Dostępność: wszyscy
Defigo
Działanie: utrwala efekt zaklęcia, utrudniając tym samym jego zdjęcie.
Dostępność: studenci
Defodio
Działanie: Odrywa kawałek gruntu (ziemi) lub skały. Można używać go żłobienia i kopania tuneli, dołków itp.
Dostępność: wszyscy
Di siki
Działanie: Ożywia stworzone przez kogoś dzieło origami, można nim kierować różdżką.
Dostępność: do nauczenia w fabule od
Diffindo
Działanie: Służy do rozcinania, na przykład tkanin, lin czy skóry.
Dostępność: wszyscy
Dissendium
Działanie: Otwiera przejście do Hogsmeade ukryte za posągiem Jednookiej Wiedźmy.
Dostępność: do nauczenia w fabule
Depulso
Działanie: Służy do przesuwania sprzętów, jak również do przełączania oddalonych od czarującego przycisków i dźwigni.
Dostępność: wszyscy
Erecto
Działanie: Automatycznie używa przedmiotów mugoli, na przykład rozkłada namioty, składa szafki etc.
Dostępność: wszyscy
Essentia Mirabile
Działanie: Sprawia, że w otoczeniu unosi się przyjemny zapach. Każdy odczuwa je inaczej, tak jak woń Amortencji. Dość proste do nauczenia, ale jego użycie wymaga wyobraźni.
Dostępność: wszyscy
Felicivi
Działanie: Po wypowiedzeniu, osoba rzucająca zaklęcie powinna pomyśleć o zasmucającym wydarzeniu, na które pod wpływem uroku, zaczyna patrzeć w inny, bardziej optymistyczny sposób. Zaklęcie to jest jednak słabe i nie na każdą myśl działa.
Dostępność: wszyscy
Firersneak
Działanie: Zaklęcie tworzy potężnego węża z ognia
Dostępność: dorośli
Firehutchcath
Działanie: Tworzy magiczna klatkę, całą w płomieniach. Zwykle służy do łapania magicznych stworzeń, które nie podejdą do krat, bojąc się ognia.
Dostępność: studenci
Finite
Działanie: Kończy działanie niektórych czarów.
Dostępność: wszyscy
Zaklęcie Fideliusa
Działanie: Wyjątkowo skomplikowane zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do ukrycia tajemnicy w duszy egzystującego człowieka. Informacja zostaje schowana w wybranej osobie, nazywanej Strażnikiem Tajemnicy, więc nie można jej odnaleźć, chyba że sam Strażnik Tajemnicy zechce ją wyjawić.
Dostępność: dorośli
Flagrate
Działanie: Umożliwia tworzenie ognistych znaków, na przykład w powietrzu czy na powierzchni przedmiotów..
Dostępność: wszyscy
Flagrante
Działanie: Zaklina przedmiot w taki sposób, że dotknięty przez kogokolwiek rozgrzewa się do wyjątkowo wysokich temperatur.
Dostępność: wszyscy
Flos Nivalis
Działanie: Tworzy dowolny kwiat ze śniegu.
Dostępność: wszyscy
Furnunculus
Działanie: Powoduje pojawienie się na twarzy białych krost i piekących bąbli.
Dostępność: wszyscy
Geminio
Działanie: Powiela obiekty.
Dostępność: wszyscy
Glacius
Działanie: Zamraża ciecze, jego użycie nie wyczarowuje lodu.
Dostępność: wszyscy
Glasbe
Działanie: Zamraża wszystkie ciała stałe.
Dostępność: wszyscy
Homenum Revelio
Działanie: Ujawnia ludzką obecność na danym obszarze.
Dostępność: wszyscy
Huero
Działanie: Podmuch wiatru popycha osobę lub zwiększa jej prędkość, jeśli jest w ruchu.
Dostępność: studenci
Incarcerous
Działanie: Powoduje pojawienie się lin, które zostają użyte przez wymyślony przez czarodzieja sposób, na przykład krępują ofiarę lub wiążą ze sobą przedmioty..
Dostępność: wszyscy
Imaginem animati
Działanie: Ożywia obraz.
Dostępność: studenci
Impetum
Działanie: Wywołuje agresję w danej istocie.
Dostępność: studenci
Imperius
Działanie: Zaklęcie niewybaczalne służące do przejęcia kontroli nad inną żywą istotą.
Dostępność: niewybaczalne
Immobilus
Działanie: Spowalnia ofiarę.
Dostępność: wszyscy
Impervius
Działanie: Nadaje celowi właściwości odpychające, np. ochrona powierzchni przedmiotu przed deszczem.
Dostępność: wszyscy
Incendio
Działanie: Podpala.
Dostępność: wszyscy
Iris ignis
Działanie: Sprawia, że ogień zaczyna mienić się w wszystkich kolorach tęczy.
Dostępność: wszyscy
Jęzlep
Działanie: Powoduje przyklejenie się języka do podniebienia, co uniemożliwia wypowiadanie się.
Dostępność: wszyscy
Kameleon
Działanie: Postać przybiera barwę otoczenia, przez co jest trudna do zauważania.
Dostępność: studenci
Locomotor
Działanie: Służy do przemieszczenia różnych obiektów
Dostępność: wszyscy
Lucidum Somono
Działanie: Powoduje sen, który śniąca osoba może kontrolować
Dostępność: do nauczenia
Lumos
Działanie: Powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki.
Dostępność: wszyscy
Lumos Maxima
Działanie: Powoduje wyczarowanie kuli światła, którą możemy kontrolować, np. zawiesić ją w powietrzu lub poruszać nią.
Dostępność: wszyscy
Lumos Solar
Działanie: Powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki z tym, że światło jest światłem słonecznym z wszelkimi jego właściwościami.
Dostępność: wszyscy
Merrienda
Działanie: „Wyciąga” z ziemi kamienne meble – krzesła, stoły, podestry, postumenty itp.
Dostępność: studenci
Meteurok recanto
Działanie: Naprawia skutki źle rzuconych czarów atmosferycznych.
Dostępność: studenci
Morsmordre
Działanie: Wyczarowuje na niebie Mroczny Znak czyli zieloną czaszkę, z ust której wychodzi wijący się wąż.
Dostępność: czarnomagiczne
Mortuii Vocca
Działanie: Ożywia zwłoki, tworząc inferiusa.
Dostępność: czarnomagiczne
Muffliato
Działanie: Zaczarowuje dane miejsce tak, że uszy każdej przebywającej tam osoby zostają zatkane przez nieznośne brzęczenie, dzięki któremu nic nie słyszy.
Dostępność: wszyscy
Nigtycryt
Działanie: Przywołuje ogromne rzeczy z dużych odległości, jednakże wymaga olbrzymiej mocy magicznej, np. obecności kilku czarodziejów.
Dostępność: dorośli
Nox
Działanie: Gasi światło wyczarowane za pomocą zaklęcia Lubos.
Dostępność: wszyscy
Orchideus
Działanie: Wyczarowuje bukiet kwiatów.
Dostępność: wszyscy
Obliviate
Działanie: Usuwa wybrane wspomnienia lub dowolnie modyfikuje pamięć.
Dostępność: dorośli
Partis Temporus
Działanie: Tworzy lukę w ogniu lub w wodzie tak, że można przez nie przejść
Dostępność: studenci
Perriculum
Działanie: Powoduje wystrzelenie z różdżki czerwonego snopu iskier, który działa podobnie do racy.
Dostępność: wszyscy
Pilus
Działanie: Sprawia, że włosy zaczynają gwałtownie rosnąć.
Dostępność: wszyscy
Pilustransferam
Działanie: Zaklęcie depilujące, bezbolesne. Jego efekt utrzymuje się jeden miesiąc.
Dostępność: wszyscy
Portus
Działanie: Zamienia przedmiot w świstoklik.
Dostępność: studenci
Pridetum Espete
Działanie: Wyjątkowo trudne do użycia na innych, na sobie nieco łatwiejsze. Przyspiesza procesy myślowe i wzmacnia dwukrotnie pamięć. Działa przez pół godziny, zaś po tym czasie czarodziej odczuje gwałtowny spadek energii i bardzo łatwo zmęczy się fizycznie. Przy użyciu z Pridetum Nospete wywołuje nieodwracalne i wyjątkowo groźne dla życia skutki i uszkodzenia
Dostępność: do nauczenia w fabule od Nimiko Suzuki
Pridetum Nospete
Działanie: Wyjątkowo trudne do użycia na innych, na sobie nieco łatwiejsze. Przyspiesza refleks i wzmacnia siłę, zręczność, siłę etc. dwukrotnie. Działa pół godziny, zaś po tym czasie czarodziej odczuje dziwne otumanienie umysłu i zwolnienie myślenia. Przy użyciu z Pridetum Espete wywołuje nieodwracalne i wyjątkowo groźne dla życia skutki i uszkodzenia.
Dostępność: do nauczenia w fabule od Nimiko Suzuki
Priori Incantatem
Działanie: Wywołuje retrospekcję czarów konkretniej różdżki, do rzucenia których posłużyła.
Dostępność: dorośli
Protego Totalum
Działanie: Sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia przez niepożądanych.
Dostępność: studenci
Przysięga Wieczysta
Działanie: Zaklęcie sprawia, że obietnica złożona podczas przysięgi musi zostać spełniona, inaczej osoba, która jej nie dotrzymuje, umrze.
Dostępność: dorośli
Quartario
Działanie: Sprawia, że dana rzecz waży tylko jedną czwartą swojej rzeczywistej wagi
Dostępność: wszyscy
Repello Mugoletum
Działanie: Sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu.
Dostępność: wszyscy
Rictusempra
Działanie: Nazywane także zaklęciem zniewalającej łaskotki; powodowało silny skurcz mięśni w miejscu trafienia, a tym samym łaskotki.
Dostępność: wszyscy
Rigentibus
Działanie: Zmienia temperaturę ognia, sprawiając że płomienie nie są w stanie w żaden sposób uszkodzić naskórka, jedynie mile go łaskoczą.
Dostępność: studenci
Silencio
Działanie: Powoduje całkowite wyciszenie, np. głosu.
Dostępność: wszyscy
Silverto
Działanie: Zaklęcie suszące.
Dostępność: wszyscy
Sacermo
Działanie: Rozcina materiał wzdłuż wskazanej przez różdżkę drogi.
Dostępność: wszyscy
Salvio Hexia
Działanie: Sprawia, że dany obszar jest nienanoszalny (nie może zostać naniesiony na mapę).
Dostępność: studenci
Sermones
Działanie: Sprawia, że osoba, na której zaklęcie zostało użyte, słyszy w myślach głos osoby je rzucającej.
Dostępność: wszyscy
Sequemini
Działanie: Sprawia, że ofiara na którą zostało rzucone zaklęcie zostawia za sobą świecące ślady, które widzi tylko rzucający zaklęcie.
Dostępność: wszyscy
Sonorus
Działanie: kilkunastokrotnie wzmacnia ludzki głos, np. podczas przemawiania do olbrzymich tłumów.
Przeciwzaklęcie: Quietus
Dostępność: wszyscy
Subitopelo
Działanie: Powoduje owłosienie wskazanej powierzchni.
Dostępność: wszyscy
Subjugatio
Działanie: Pozwala ujarzmić płomyk lub przy większej umiejętności opanowania zaklęcia, ogień w kominku. Dzięki niemu, ognik może przybrać dowolną formę, przez czarodzieja wymyśloną: zwierzę, twarz człowieka itp.
Dostępność: studenci
Sychu
Działanie: Wysysa wilgoć z otoczenia czarodzieja, a następnie skrapla się w wybranym przez rzucającego miejscu.
Dostępność: wszyscy
Tergilto
Działanie: Powoduje osuwanie się ziemi.
Dostępność: wszyscy
Terminatum
Działanie: Powoduje zatrzymanie niewielkiego przedmiotu lub stworzonka w czasie na krótki okres czasu.
Dostępność: dorośli
Aqua passe
Działanie: Wywołuje burzę z piorunami, wichurę i ulewę - jednocześnie.
Dostępność: do nauczenia w fabule
Terpe
Działanie: Różdżka w oczach mugoli wygląda na zwykły, mugolski przedmiot, np. długopis, działa także na miotły
Dostępność: wszyscy
Therme Vestem
Działanie: Sprawia, że dana część ubrania nie przepuszcza zimna.
Dostępność: wszyscy
Tidrenas
Działanie: Przywołuje chmurę deszczową.
Dostępność: dorośli
Tracto Cursus
Działanie: Ze sporą siłą pociąga różdżkę rzucającego zaklęcie we wskazanym przez niego kierunku. Siła zaklęcia zależy od głośności wypowiadanej formuły.
Dostępność: wszyscy
Umbra libre invenio
Działanie: Sprawia, że książka o której w danej chwili myśli rzucający zaklęcie przylatuje do niego.
Dostępność: wszyscy
Upiorogacek
Działanie: Zaklęcie stosowane zazwyczaj dla żartów, wywołuje obrazy potwornych potworów i zjaw rodem z koszmarów sennych.
Dostępność: wszyscy
Uteraperio
Działanie: Odkorkowuje lub odkręca butelki.
Dostępność: wszyscy
Wingardium Leviosa
Działanie: Unosi wskazany przedmiot.
Dostępność: wszyscy
Ventus
Działanie: Wyzwala bardzo silny podmuch wiatru.
Dostępność: studenci
Vertere
Działanie: Tłumaczy tekst na dowolny język.
Dostępność: studenci
Volate Ascendere
Działanie: Wyrzuca obiekt wysoko w powietrze.
Dostępność: wszyscy
PS. STUDENCI=VI I VII KLASA
Offline
Acusdolor
Działanie: Zaklęcie żądlące.
Dostępność: wszyscy
Arania Exumei
Działanie: Zadaje ból pajęczakom.
Dostępność: wszyscy
Avada Kedavra
Działanie: Najgroźniejsze z Zaklęć Niewybaczalnych, nieodwracalne, za jego sprawą uśmiercić można każdą istotę i nie ma na nie przeciwzaklęcia. Czarowi towarzyszy zielony błysk i świst. Użycie go przeciw istocie ludzkiej karane jest dożywotnim pobytem w Azkabanie.
Dostępność: niewybaczalne
Bombarda
Działanie: Całkowicie niszczy przedmiot pod wpływem wybuchu
Dostępność: wszyscy
Bombarda Maxima
Działanie: Niszczy duże powierzchnie.
Dostępność: studenci
Cistam Dolorum
Działanie: Powoduje ból klatki piersiowej, a po chwili niemożność oddychania
Dostępność: czarnomagiczne
Confringo
Działanie: Powoduje eksplozję danego przedmiotu.
Dostępność: wszyscy
Conjunctivitis
Działanie: Oślepia ofiarę. Działa równie silnie na zwierzęta gruboskórne (smoki, trolle, olbrzymy), jak Drętwota na istoty ludzkie.
Dostępność: wszyscy
Confundus
Działanie: Zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje ludzi.
Dostępność: studenci
Cruciatus
Działanie: Sprawia ofierze ogromny ból.
Dostępność: niewybaczalne
Drętwota
Działanie: Oszałamia, powoduje silną drętwotę ciała, a w skrajnych przypadkach nawet utratę przytomności.
Dostępność: wszyscy
Deprimo
Działanie: Robi dziury w drewnie.
Dostępność: wszyscy
Diminuendo
Działanie: Zmniejsza ofiarę.
Dostępność: studenci
Erupto
Działanie: Wywołuje trzęsienie ziemi, łatwo może wymknąć się spod kontroli.
Dostępność: dorośli
Everte Statum
Działanie: Wyrzuca w powietrze tego, w kogo było wcześniej wymierzone.
Dostępność: wszyscy
Expulso
Działanie: Powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym, więc gdy trafi w środek grupy osób, wszystkie zostają odrzucone na boki.
Dostępność: wszyscy
Fato
Działanie: Urok czarnej magii. Nad ofiarą takiego zaklęcia wisi straszliwy pech, który sprawia, że wszystkie czynności danej osoby mają negatywne skutki, a byle upadek ze schodów może mieć tragiczne konsekwencje. Tylko zażycie eliksiru płynnego szczęścia może zdjąć urok, albo sam rzucający.
Dostępność: czarnomagiczne, do nauczenia tylko na fabule z księgi o nazwie: Alamanach Czarnej Magii lub innej, traktującej o czarnej magii
Fire Lash
Działanie: Powoduje powstanie ognistych języków, które wypowiadający zaklęcie może w dowolny sposób kształtować. Zaklęcie to może być opanowane jedynie poprzez naukę magii żywiołu ognia i jest dostępne dopiero po ukończeniu studiów.
Dostępność: do nauczonia w fabule
Firestorm
Działanie: Powoduje pojawienie się wielkiego pierścienia ognia wokół rzucającego
Dostępność: studenci
Fraxinus avis
Działanie: Z końca różdżki wylatuje płomień w postaci Feniksa. Każde trzepnięcie ptasich skrzydeł, wznosi ognisty podmuch, a obiekt w który został wymierzony, natychmiast zajmuje ogień i błyskawicznie spopiela. ( Dotyczy to jedynie obiektów drewnianych lub różnego rodzaju tkanin.)
Dostępność: studenci
Fraxinus ignis
Działanie: Ognisty bicz staje się przedłużeniem różdżki, w momencie uderzenia o podłogę (nie istotne jest, z jakiej materii) pozostawia ścieżka ognia, odgradzająca przeciwnikowi drogę ucieczki. Tak jak w przypadku prawdziwego bata, natrafiając na jakikolwiek przedmiot, może go przewrócić lub częściowo uszkodzić.
Dostępność: studenci
Flippendo
Działanie: Popycha małe przedmioty.
Dostępność: wszyscy
Formidul Somium
Działanie: Wywołuje śpiączkę, podczas której widzi się swoje największe koszmary. Bardzo trudne do złamania.
Dostępność: czarnomagiczne
Forp fleoge
Odrzuca przeciwnika wysoko w górę.
Dostępność: wszyscy
Glacius Opis
Działanie: Stwarza lodowe, latające ptaszki. Kiedy dotkną jakiegoś obiektu, zamrażają go.
Dostępność: wszyscy
Insania amentia
Działanie: Powoduje szaleństwo.
Dostępność: czarnomagiczne
Ivokaris
Działanie: Z końca różdżki wydobywa się skoncentrowana wiązka czarnego, smolistego dymu, który w zetknięciu z organiczną materią doprowadza do jej błyskawicznego i bolesnego gnicia. Zaklęcie wykorzystywane przy różnorakich torturach, ponieważ można na przemian uzdrawiać ranę, jak i ponownie ją odtwarzać.
Dostępność: czarnomagiczne, do nauczenia tylko na fabule z księgi o nazwie: Alamanach Czarnej Magii lub innej, traktującej o czarnej magii
Homenum Illuminati
Działanie: Oślepia w promieniu stu metrów, działa przez pół minuty.
Dostępność: wszyscy
Horrednum Tantibus Somnium
Działanie: Wywołuje najgorszy koszmar.
Dostępność: dorośli
Ipsum Exo
Działanie: Wywołuje halucynacje, wydobywa najgorsze lęki z podświadomości człowieka.
Dostępność: dorośli
Lacarnum Inflamarae
Działanie: Powoduje, że z różdżki wystrzeliwuje niewielki płomień.
Dostępność: wszyscy
Lapido Pluvia
Działanie: Unosi sporą ilość drobnych kamieni (jeśli takowe są w pobliżu) i ciska nimi z dużą prędkością w przeciwnika. Im więcej gruzu w pobliżu, tym większe zagrożenie.
Dostępność: wszyscy
Levicorpus
Działanie: Sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u jednej z nóg, trzymając go głową w dół ku uciesze czarującego.
Przeciwzaklęcie: Liberacorpus
Dostępność: wszyscy
Non mutare lupum
Działanie: powoduje, że wilkołak nie jest w stanie przybrać swej wilczej postaci, natomiast jego ciało nadal tego pragnie, dlatego temu procesowi towarzyszą wszystkie czynniki towarzyszące normalnej przemianie (np. łamanie kości, ból).
Dostępność: do nauczenia z Księgi Magii Rodu Trewelty
Oppungo
Działanie: Zaklęcie zmusza zwierzęta do ataku na obiekt.9
Dostępność: wszyscy
Obscuro
Działanie: Sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, której nie jest w stanie zdjąć sam.
Dostępność: studenci
Oleanda
Działanie: Stwarza falę z okolicznej wody, która mknie przed siebie tratując i zalewając wszystko co napotka na drodze.
Dostępność: dorośli
Orbis
Działanie: Pęta przeciwnika świetlistymi promieniami.
Dostępność: wszyscy
Oubilette
Działanie: Zamyka przeciwnika w wodnej kuli i jeśli nie zostanie odpowiednio skonstruowana, uniemożliwia oddychanie.
Dostępność: do nauczenia w fabule od Paula Price'a
Petrificus Totalus
Działanie: Powoduje porażenie ciała przeciwnika.
Dostępność: wszyscy
Pila Vinculius
Działanie: Wystrzeliwuje w kierunku celu zwiniętą kulę łańcuchów.
Dostępność: wszyscy
Poena inflicta
Działanie: Powoduje silny ból głowy.
Dostępność: wszyscy
Relashio
Działanie: Sprawia, że z różdżki wytryskuje strumień ognia (w wodzie jest to strumień wrzątku); można go użyć do poparzenia osoby bądź spalenia czegoś.
Dostępność: wszyscy
Remordeo
Działanie: Wywołuje poważną chorobę z nieprzyjemnymi objawami typu: wymioty, biegunka, nudności, zawroty głowy, duszności, etc. Zaklęcie nieprzyjemne oraz niebezpieczne. Odtrutką są jedynie eliksiry lecznicze, zaklęcia nie niszczą uroku.
Dostępność: czarnomagiczne
Restitue History
Działanie: Skomplikowane zaklęcie, które pomaga nauczycielowi w nauczaniu. Przenosi wybraną osobę w pewien okres historyczny, zależny od czarodzieja. Trwa jedynie dziesięć minut.
Dostępność: Do nauczenia w fabule
Risatolle
Działanie: Po rzuceniu zaklęcia na ofiarę, należy powiedzieć na głos jakieś słowo. Od tego czasu ofiara dostaje ataku niepohamowanego śmiechu, trwającego nawet kilka minut, za każdym razem, gdy je usłyszy. Ponieważ zaklęcie pochodzi z Włoch, efektem ubocznym jest rzucanie przez ofiarę jakichś słów po włosku w szaleńczym śmiechu. Zaklęcie Finite przerywa jedynie bieżący atak śmiechu. By przerwać całkowite działanie uroku, należy użyć zaklęcia „Fine Risatolle”.
Dostępność: wszyscy
Senitre Defectum
Działanie: Sprawia, że ofiara traci zmysły - nic nie widzi, nic nie słyszy, ale też nie czuje ani zapachów, ani dotyku, ani smaku. Działanie zaklęcia trwa od 10 do 30 minut.
Dostępność: wszyscy
Serpensortia
Działanie: Wyczarowuje węża, który po chwili atakuje przeciwnika.
Dostępność: wszyscy
Somnium
Działanie: Powoduje natychmiastowy, mocny sen, z którego trudno wybudzić
Dostępność: wszyscy
Somnium Libidins
Działanie: Wywołuje sen zaspokajający fantazje erotyczne.
Dostępność: studenci
Somnium Libidins
Działanie: Wywołuje przyjemny sen na konkretnej osobie.
Dostępność: studenci
Somnolento Obducto
Działanie: Wyczarowuje mgiełkę, która stopniowo usypia.
Dostępność: studenci
Sectumsempra
Działanie: Powoduje rozległe i głębokie rany na ciele.
Dostępność: czarnomagiczne
Suceratos
Działanie: Pozwala na uformowanie wody w kształcie kuli bądź nieprzerwanego strumienia i rzucenie jej w przeciwnika. Pod wielkim ciśnieniem strumień może nawet przeciąć drewno.
Dostępność: studenci
Szatańska Pożoga
Działanie: Rozpala ogromny, wręcz niemożliwy do powstrzymania ogień, który formuje się w różne bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze.
Dostępność: czarnomagiczne
Tarantallegra
Działanie: Zmusza przeciwnika do niekontrolowanych pląsów nóg.
Dostępność: wszyscy
Terra mora vantis
Działanie: Sprawia, że ofiara czuje się jakby rozpadała się w proch.
Dostępność: wszyscy
Timor Sol
Działanie: Sprawia, że ofiara staje się bardzo podatna na działanie promieni UV. Chwilowe wyjście na dwór (w czasie działania zaklęcia) może skończyć się poparzeniami.
Dostępność: wszyscy
Visco Nocturna
Działanie: Paraliżuje cel poprzez strach.
Dostępność: do nauczenia w fabule
Veritomnium
Działanie: Osoba śpiąca zaczyna mówić na głos wszystko to, co mówi i myśli we śnie.
Dostępność: wszyscy
Ydwyf fi yn gwlychu
Działanie: Pozwala w zależności od opanowania zaklęcia, przejąć kontrolę nad otaczającą czarodzieja cieczą i kształtować ją zgodnie z jego wolą.
Dostępność: do nauczenia w fabule
Offline
Zaklęcia Defensywne
Accenure
Działanie: tworzy niewidzialny mur dookoła rzucającego zaklęcie.
Dostępność:wszyscy
Adolebit lupum
Działanie: Sprawia, że zaczarowany przedmiot staje się niedotykalny dla wilkołaka, oparza go, jednak działa tak na niego tylko w czasie przemiany.
Dostępność:do nauczenia w fabule
Aerudio
Działanie: Powietrze wokół czarodzieja wiruje z ogromną prędkością, chroniąc go przed zaklęciami. Każdy go spróbuje przekroczyć ową barierę zostaje pocięty. Możliwe jest utrzymanie jej zaledwie przez kilka sekund.
Dostępność: dorośli
Arresto Momentum
Działanie: Zatrzymuje lub spowalnia ruch danego obiektu, albo wszystkich obiektów na danym terenie.
Dostępność: studenci
Ascendio
Działanie: Ze sporą siłą pociąga różdżkę przeciwnika, we wskazanym przez rzucającego czarodzieja kierunku.
Dostępność: wszyscy
Barrera
Działanie: Podmuch wiatru wzbija w powietrze tumany kurzu i pyłu, tworząc gęstą barierę i sypiąc wrogowi piasek w oczy.
Dostępność: studenci
Bloodblons
Działanie: Chroni poprzez więzy krwi.
Dostępność: do nauczenia w fabule
Discerio
Działanie: Jeśli zbliża się ktoś o złych zamiarach, zaklęcie sprawia, że zapomina po co przyszedł i wraca do domu. Zaklęcie dość krótkotrwałe.
Dostępność: wszyscy
Exna
Działanie: Zatrzymuje pocisk mknący z broni mugolskiej.
Dostępność: wszyscy
Expecto Patronum
Działanie: Zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa czyli mgiełkowej tarczy, która jest rodzajem pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja. Używany do obrony przed dementorami Wyczarowany patronus może także służyć jako „listonosz", gdy chcemy przekazać komuś ważną wiadomość.
Dostępność: wszyscy
Fianto Duri
Działanie: Potężne zaklęcie ochronne. Tworzy magiczną barierę. Każdy nieprzyjaźnie nastawiony do rzucającego zaklęcie, po zetknięciu z nią odbija się i zastyga na kilka sekund w bezruchu, niczym pomnik.
Dostępność: dorośli
Fumos
Działanie: Wyczarowuje chmurę czarnego dymu, który zasłania rzucającego
Dostępność: wszyscy
Galwaf ar y niwl
Działanie: Powoduje powstanie mgły, której gęstość zależy od znajdujących się wokół czarodzieja zbiorników wodnych, znad których się ona podnosi i przemieszcza w stroną rzucającego zaklęcia.
Dostępność: do nauczenia w fabule
Gattendums
Działanie: Wykrywa trucizny.
Dostępność: studenci
Ignis flamine
Działanie: Wywołuje podmuch o wysokiej temperaturze, zmuszającego przeciwnika do ochrony twarzy, odwrócenia głowy. W zależności od dystansu, w jakim się znajduje przeciwnik ( do 3,5 metra) może wywoływać zaczerwienienie skóry, będące wynikiem lekkiego oparzenia oraz łzawienie oczu.
Dostępność: studenci
Liberacorpus
Działanie: Jest zaklęciem przeciwdziałającym Levicorpus.
Dostępność: wszyscy
Membra Solveret
Działanie: Zaklęcie bezróżdżkowe, powoduje wyswobodzenie z więzów magicznych czy też fizycznych (liny, kajdany, łańcuchy).
Dostępność: dorośli
Metusque
Działanie: Chroni ciało piaskową skorupą, która zatrzymuje zaklęcia.
Dostępność: do nauczenia w fabule od Paula Price'a
Protego
Działanie: Wytwarza krótko działającą magiczną barierę, która chroni rzucającego czar przed zaklęciami i przed atakami przedmiotami.
Dostępność: wszyscy
Protego Horriblis
Działanie: najpotężniejsze zaklęcie obronne, służące do ochrony terytorialnej. Zaklęcie osłania dany teren bańką magicznej energii, która uniemożliwia przekroczenie chronionych przez czary granic bądź rzucenie w ich kierunku jakichkolwiek zaklęć; rzucenie czaru wymaga użycia olbrzymiej mocy magicznej, toteż nie każdy jest w stanie je rzucić.
Dostępność: dorośli
Saperum nom
Działanie: Ujawnia i neutralizuje pułapki, zasadzki etc.
Dostępność: wszyscy
Tierra mundo
Działanie: Z ziemi wyrasta mur mogący chronić przed atakiem przeciwnika.
Dostępność: studenci
Tornado
Działanie: Stwarza tornado, którym można kierować. Trzeba niezwykle się skupić, by nie wymknęło się spod kontroli.
Dostępność: dorośli
Tueri abi
Działanie: Potężne zaklęcie ochronne. Rzuca się je na domy, by nikt nie mógł do nich wejść bez zgody właściciela.
Dostępność: dorośli
Tumbus
Działanie: Sprawia, że osoba, na którą zostało rzucone zaklęcie, nie może wyjść z pomieszczenia, w którym aktualnie się znajduje.
Dostępność: wszyscy
Ydwyf fi yn gwlychu
Działanie: Pozwala w zależności od opanowania zaklęcia, przejąć kontrolę nad otaczającą czarodzieja cieczą i kształtować ją zgodnie z jego wolą.
Dostępność: do nauczenia w fabule od Aleksander Brendan
Offline